انجمن روانشناسی ایران

انجمن روان‌شناسی ایران

آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان با آسیب بینایی: از نظریه تا عمل

  • صفحه اصلی
  • آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان با آسیب بینایی: از نظریه تا عمل
آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان با آسیب بینایی: از نظریه تا عمل

نویسندگان: شارون ساکس و کارن وولف

مترجمان: دکتر احمد به‌پژوه و دکتر مجتبی مهدوی

انتشارات: نشر دانژه

سال انتشار: 1400

مشخصات ظاهری: 784 صفحه

معرفی کتاب:

در هزارۀ سوم میلادی، مهم‌ترین مؤلفۀ مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی است؛ زیرا انسان در جمع تربیت می‌شود و رفتارهای اجتماعی بر تمامی ابعاد زندگی سایه افکنده و بر رشد و سازگاری اجتماعی و سعادت او تأثیر می‌گذارد. رفتار‌های اجتماعیِ ماهرانه، اساس موفقیت انسان را تشکیل می‌دهد و آموزش و اکتساب آنها به طریق درست، امری اجتناب‌ناپذیر است. در این راستا، رشد اجتماعی اشخاص، چه بینا و چه نابینا، یک فرایند چالش‌برانگیز است و کسب مهارت‌های اجتماعی به‌عنوان تأثیرگذارترین عامل بر اجتماعی شدن و سازگاری اجتماعی را هیچ‌گاه نمی‌توان از نظر دور داشت. بنابراین، لازم است مهارت‌های اجتماعی به شهروندان با آسیب بینایی، مانند دیگر شهروندان بینا، با برنامه‌ریزی سنجیده آموزش داده شود تا همۀ آحاد جامعه به بالاترین میزان رشد همه‌جانبه نایل گردند. بدون تردید افراد جامعه، چه بینا و چه نابینا، تمام رفتارها را یاد می‏گیرند، پس باید همۀ رفتارها را در مراحل گوناگون زندگی به آنان آموزش داد. ازاین‌رو، نویسندگان کتاب آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان با آسیب بینایی: از نظریه تا عمل، تلاش کرده‌اند برای نخستین بار، با نگاهی جامع، به معرفی راهکار‏ها و راهبردهای آموزش مهارت‌های اجتماعی بپردازند. کتاب حاضر در سیزده فصل نوشته و با زبانی شیوا به زبان فارسی ترجمه شده است. در پایان، معرفی سازمان‌ها و انجمن‌های علمی در آمریکا و در ایران، معرفی نویسندگان و معرفی برخی از آثار آقای دکتر احمد به‌پژوه بر جامعیت و مرجعیت این کتاب نفیس افزوده است. کتاب حاضر، اثری بی‌نظیر است و می‌تواند به‌عنوان یک کتاب درسی و کمک‌درسی در کلیۀ سطوح آموزشی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) توسط استادان، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران، درمانگران، مشاوران و نیز در دوره‌های دانش‌افزاییِ پدران و مادران توسط مدرسان آموزش خانواده مورد استفاده و بهره‌برداری لازم قرار گیرد.

دفتر انتشارات انجمن
  • دفتر نشریه بین المللی روان‌شناسی:

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، نبش کوچه هفت پیکر

تلفن :19-88770011

  • دفتر نشریه روان‌شناسی معاصر:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

 
آدرس انجمن روان‌شناسی ایران:

تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه سلطانی (قرقاول)، پلاک ٣٧، طبقه سوم

کدپستی: 

1555716755

تلفن:  09367740873 (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهاشنبه، از ساعت 9 الی 14)

فکس: 86120659

کلیه حقوق برای انجمن روانشناسی ایران محفوظ است. – 1400©

طراحی سایت توسط شرکت مهندسی اشاره شرق